0

sugar-craving_600x450In primul rand, ar trebui mentionat ca zaharul in sine nu este ceva daunator, dupa cum se vehiculeaza in raport cu noile tendinte in materie de alimentatie sanatoasa. El reprezinta o substanta produsa, in mod natural, in multe alimente precum fructe si lactate. Acestea fiind spuse, zaharul suplimentat artificial la dieta este, intr-adevar un lucru ne-necesar si care, in timp, poate dauna sanatatii. 

Desi noi, locuitorii societatii civilizate, vestice am fost educati sa tanjim la dulciuri pe baza de zahar, precum si la alimente ce includ cantitati semnificative de zahar pentru a le potenta aroma, acest ingredient nu este unul de care avem nevoie. Astfel, daca singura forma de zahar consumat este redusa doar la fructele si plantele ce il contin in mod natural, anumite modificari benefice in organismul uman incep sa apara.

1. Nivelul energetic creste

Pare ironic sa spunem asta, deoarece tendinta fireasca, atunci cand suntem obositi, este sa consumam anumite bauturi cafeinizate, asa-zis energizante, care sunt pline de zaharuri artificiale. Cu toate acestea, fara zahar in plus, vom avea garantat o vitalitate crescuta si mai putine stari de epuizare. Acest lucru este posibil deoarece zaharul este o substanta care blocheaza capacitatea organismului de a pastra nivelele energetice la cote maxime. In plus, vom scapa de oscilatiile nivelului de zahar din sange, astfel incat binecunoscutele stari de istoveala de dupa-amiaza vor disparea.

2. Greutatea corporala se armonizeaza

Cand consumam zahar cu regularitate, tendinta creierului este de a pofti la si mai mult zahar. Iar, din pacate, nu vorbim de zahar in forma sa pura. Majoritatea alimentelor „interzise” care contin zahar sunt cele procesate, ce vin la pachet cu carbohidrati si grasimi saturate la nivele inalte. Astfel, odata cu zaharul, ajungem sa consumam o multime de ingrediente pe care nu le dorim si care nu fac altceva decat sa ingrase. Daca incepem sa urmam o detoxifiere de zahar, corpul va scapa de aportul zilnic de calorii suplimentare, – fara ca noi sa ne simtim flamanzi in timpul zilei – si va incepe sa slabeasca sau sa se armonizeze in felul in care are nevoie.

3. Digestia se imbunatateste

Pentru a functiona la cote maxime, intestinele si colonul au nevoie de o cantitate suficienta de fibre si una minima de alimente impure, greu de digerat. Prin eliminarea zaharului din alimentatie, permitem stomacului si organelor sale sa functioneze normal si sa proceseze eficient ceea ce mancam. Acest lucru s-ar putea ca, intr-o prima faza, sa accelereze numarul de vizite la toaleta dintr-o zi, ceea ce este benefic si inseamna ca organismul revine la normal.

4. Nu mai poftesti la zahar

Este un lucru cunoscut faptul ca satisfacerea poftei de zahar prin zahar inteteste nevoia respectiva. Dupa eliminarea sa din alimentatie, incet-incet scade apetitul de dulce, gusturile se rafineaza si se ajunge in punctul in care dulciurile care ne faceau cu ochiul odinioara par prea dulci si gretoase. Ca un efect secundar, insa, se dezvolta apetitul pentru fructe, care ajung sa fie consumate pe post de desert, intrucat vor oferi satisfactie suficienta gustului dulce.

5. Pielea devine stralucitoare

Persoanele care sufera de acnee stiu pe pielea lor cat de mult influenteaza consumul de alimente nesanatoase aspectul tenului lor. Sau daca nu o stiu, pot ajunge sa descopere acest aspect, intrucat alimentatia si sanatatea pielii sunt strans legate intre ele. Astfel, un alt efect al eliminarii zaharului din alimentatie este faptul ca pielea capata stralucire si elasticitate, iar problemele specifice tenului (eruptiile, acneea, cuperoza) se amelioreaza sau chiar dispar.

Recomandari

Acest articol, in mod evident, militeaza pentru intreruperea consumului de zahar procesat pentru perioade cat mai dese sau chiar definitiv. Cu toate acestea, o schimbare de acest gen introdusa prea brusc in regimul alimentar s-ar putea sa cauzeze alte dezechilibre in fiinta (psiho-emotionale). Astfel, avand in vedere ca, cel mai frecvent, nevoia de zahar vine din anumite neimpliniri la nivel emotional, se recomanda trecerea treptata la o dieta fara zahar si inlocuirea acestuia cu alternativele sale naturale (fructe proaspete sau uscate in loc de dulciurile obisnuite; extractul de stevie, agave, artar sau mierea pe post de indulcitori).

De retinut!

  • Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda un aport zilnic de maxim 5% de calorii obtinute din zaharuri.
  • Dureaza aproximativ 3 saptamani pentru un obicei sanatos sa se instaleze si sa devina confortabil.
  • Cu rabdare si perseverenta, rezultatele nu vor intarzia sa apara!

 

Va dorim initiativa si sanatate! 🙂

comment closed