0

Happy BabyMedicii, psihologii si psihiatrii au cazut de acord asupra beneficiilor pe care rasul le aduce asupra starii de sanatate. Ei au confirmat faptul ca persoanele vesele, care rad mai mult, se imbolnavesc mai rar in comparatie cu cele care sufera de anxietate si depresii. iata cateva dintre beneficiile unor hohote de ras zdravene sub forma de terapie zilnica.

Sistem imunitar intarit

 Rasul stimuleaza sistemul imunitar, diminueaza stressul si creste toleranta la durere (postchirurgicala, migrene, artrita, dureri menstruale). In situatii stresante de viata, exista chiar tendinta de a izbucni in ras nervos deoarece atunci cand izbucnim in ras, organismul nostru elibereaza endorfine (“hormonii fericirii”),  care sunt analgezice naturale ce „iau durerea”, instaland o stare de bine.

Relaxare

Rasul stimuleaza producerea unor hormoni, catecolamine, care declanseaza eliberarea endorfinelor catre creier, inducand o senzatie de relaxare; rasul este considerat cel mai eficient factor de relaxare deoarece un minut petrecut razand oferă organismului pana la 45 de minute de relaxare terapeutica.

Imbunatatirea sistemului cardiovascular

Cardiologii apreciaza ca rasul functioneaza ca o bariera impotriva afectiunilor cardiace, iar rasul in hohote ar trebui sa faca parte din tratamentul bolilor de inima. Ei explica faptul ca, in timp ce radem, organismul nostru secreta un hormon care stimuleaza activitatea inimii si actioneaza ca un analgezic natural. De asemeni, ei apreciaza ca 20 de secunde de ras echivaleaza cu 3 minute de mers rapid, iar rasul reduce tensiunea arteriala crescuta.

Respiratie mai usoara

Rasul este si un bun exercitiu de respiratie, intrucat inspiram mult mai adanc, facem pauze mai lungi de respiratie si tindem sa expiram mai profund si astfel, se produce o mai buna oxigenare a tesuturilor. In plus, sunt stimulate contractiile diafragmei favorizand eliminarea reziduurilor respiratorii. Rasul imbunatateste si digestia.

Tonifierea musculaturii

Rasul se manifesta prin expiratii scurte si sacadate si prin vocalizare (ha!ha!ha!). Acestea sunt efecte ale miscarii violente de inspir-expir ale diafragmei. Este vorba despre o miscare in lant care antreneaza si muschii fetei, laringele, muschii respiratori, diafragma si muschii abdominali. Toti acestia se contracta, in timp ce altii se relaxeaza. Muschii membrelor, de exemplu, se relaxeaza, motiv pentru care dupa o indelunga repriza de ras simtim nevoia de a ne aseza.

„Rasul are un efect chiar mai puternic decat exercitiile fizice, deoarece rezultatele sale se prelungesc chiar si dupa ce activitatea incetează”, a explicat neurologul francez Henri Rubenstein, in cadrul studiului sau cu privire la consecintele rasului asupra sanatatii.

Rasul salveaza relatiile tensionate si asigura succesul relatiilor interumane, stimuleaza memoria,  dezvolta imaginatia si creativitatea.

comment closed