0

dillpicklesProbioticele sunt bacterii care se gasesc in culturile fermentate adaugate sau care se gasesc natural in anumite alimente. Ele pot ajuta sistemul digestiv, controla alergiile si astmul si, in general, ajuta la buna functionare a sistemului imunitar. Sursele obisnuite de probiotice sunt iaurtul si alte lactate precum chefirul, ce contin culturi vii ale asa-numitelor”bacterii bune”. Veganilor, celor ce nu consuma deloc produse animale, le poate fi mai greu sa  includa probioticele in dietele lor. Insa exista cateva surse vegetale de probiotice care merita luate in considerare daca adoptam o dieta vegana.

Produse de soia fermentate

Produsele fermentate de soia sunt fabricate combinand culturi de bacterii cu prepararea boabelor de soia. Astfel de culturi pot fi adaugate si la alte vegetale, precum granele. Aceste bacterii sunt folosite datorita continutului lor nutritional, procedeu care este practicat in multe culturi ale lumii de secole. Produsele de soia fermentate ce contin probiotice includ miso, tempeh, laptele si iaurtul de soia, precum si sosuri de soia: tamari si shoyu.  

Muraturi

Legumele murate (varza, castravetii, gogonele, etc) care au ajuns in forma asta printr-un adaos de culturi bacteriale, pe langa sare si alte condimente sunt, de asemeni, o sursa de probiotice non-animala. Alte exemple includ kimichi, prune murate japoneze si ghimbir murat. 

Kombucha

Kombucha este un ceai negru sau verde fermentat de catre ciuperca numita Kombucha, ciuperca ce reprezinta, de fapt, o cultura de micro-organisme (bacterii) ce traiesc in simbioza. Printre efectele benefice cunoscute ale consumului de Kombucha se numara imbunatatirea functionarii sistemului digestiv si stimularea sistemului imunitar. 

Ciocolata neagra

Unul dintre efectele mai putin cunoscute ale ciocolatei negre este furnizarea de probiotice organismului. Fiind una dintre putinele dulciuri pe care le gasim in comert si care sunt bune pentru sanatate, ciocolata neagra mai contine o serie de antioxidanti si ofera energie organismului. Este important, insa, sa alegem acele marci existente pe piata care nu folosesc aditivi si care folosesc o concentratie mare de masa de cacao si una cat mai redusa de zahar.

Daca va ganditi sa includeti suplimente de probiotice in dieta dvs, este bine sa consultati un nutritionist pentru a afla despre posibilele reactii alergice, precum si despre compatibilitatea lor cu alte suplimente sau medicamene.

Surse:

http://www.livestrong.com/article/435628-how-can-vegans-get-probiotics/

http://www.csid.ro/health/sanatate/5-alimente-care-contin-probiotice-bacteriile-care-protejeaza-sistemul-imunitar-13351207/

comment closed