0
vegan2
Multe pareri sustin ca a adopta un regim alimentar vegan este o decizie nebuneasca, insa daca analizezi ideea la rece, incepi sa realizezi ca nu e vorba de altceva decat despre a adauga mai multe fructe si legume in alimentatia ta. Si de ce ar fi un asemenea gand nebunesc? Se stie foarte clar ca fructele si legumele sunt cele mai de baza alimente cand vine vorba de vitamine, nutrienti, minerale si tot ce poate fi mai bun pentru organismul uman.
 
Cu toate acestea, hotararea de a trece de la o alimentatie obisnuita la una vegana poate fi dificil de pus in practica. Ea nu se va produce peste noapte si nici nu trebuie sa fortam lucrurile spre a se intampla brusc. Daca ai decis ca vrei sa devii vegan, trebuie sa fii constient de faptul ca organismul tau este deja supus unor obiceiuri culinare pe care le-a inradacinat de-o viata si ca a inlocui un obicei cu un altul este un proces lent, consecvent, care necesita rabdare si timp.
 
Mai jos vom descrie 4 modalitati prin care poti face o trecere lenta si „nedureroasa” spre a elimina proteina animala din alimentatia ta.
 
1. Invata sa iubesti vegetalele
 
E un prim pas si nu presupune sa iti placa dintr-o data la nebunie salatele (desi asta s-ar putea intampla mai repede decat crezi). Este vorba de a inlocui pentru o perioada ingredientele derivate din lapte sau carnea cu care erai obisnuit cu alternativa lor vegetala. De exemplu, daca iti place branza si o consumi regulat, incearca sa mananci tofu sau daca mezelurile si carnea in general ocupa un rol principal in alimentatia ta, incearca sa consumi crenvusti, parizer, salam, snitzele sau gratare din soia. Sunt delicioase si pacalesc usor papilele gustative; ai nevoie doar de putina creativitate in a le combina, condimenta si prepara in moduri cat mai variate si gustoase.
 
Vestea buna e ca traim in era inovatiei, iar la ora actuala nu exista niciun aliment de origine animala pentru care sa nu se comercializeze o alternativa vegana. E nevoie doar de putina documentatie inainte, iar daca totusi nu esti convins ca vei trai fericit fara sa mai consumi carne, iti recomandam un documentar care a facut valva in toata lumea si care a fost supranumit „the Vegan maker”, un film ce militeaza intens pentru drepturile animalelor numit „Earthlings”.
 
2. Fa loc fructelor si legumelor in alimentatia ta zilnica
 
O idee foarte buna care te va ajuta sa incepi sa mananci mai sanatos este sa inlocuiesti gustarile de orice fel (biscuiti, ciocolata, sandwich-uri, prajiturele) cu un fruct proaspat. Chiar daca ai mai multe asemenea gustari intr-o zi, transforma-le pe fiecare in fructe diferite. 
 
O alta idee excelenta este sa adaugi o salata din legume proaspete la masa ta cea mai bogata a zilei, fie ca e vorba de pranz sau cina (depinde cum ti-e obisnuinta). In felul acesta, mancand si din salata va ramane mai putin loc in stomac pentru felul principal si treptat vei ajunge chiar sa consumi mai multa salata decat mancare gatita, ceea ce iti va dezvolta apetitul pentru vegetale.
 
Iar faptul ca inlocuiesti gustarile cu fructe te va ajuta sa te simti mai responsabil fata de alegerile culinare pe care le faci, astfel ca iti va fi din ce in ce mai greu sa alegi alimente nesanatoase, procesate chimic, ambalate, etc.
 
3. Micul dejun al campionilor
 
Un urmator pas in evolutia ta spre un stil de viata vegan poate fi alternarea micului tau dejun obisnuit cu un smoothie preparat din cele mai proaspete si delicioase combinatii de legume si fructe. Retete sunt gramada pe internet, poti cauta sub denumirea de smoothie raw-vegan. Mai ai nevoie de un blender si de putina imaginatie in cazul in care vrei sa incerci propriile tale combinatii. 
 
Iar un pahar dintr-un asemenea elixir consistent si puternic vitaminizant iti va da multa energie si intr-un final vei ajunge sa te simti mai bine-hranit consumand un smoothie pe post de mic dejun, decat daca ai consuma hrana solida.
 
4. Viu, verde, vegan
 
Daca ai reusit sa treci prin etapele de mai sus si nu a durut prea tare, ba chiar a inceput sa-ti placa noul stil de alimentatie, te poti considera pe drumul sigur catre sanatate si o viata plina de energie. 
 
Tot ce trebuie sa faci e sa te asiguri ca 80-90% din dieta ta reprezinta fructe si legume proaspete sau gatite. In orice forma ar fi, important este ca ele sa nu fie procesate chimic, semi-preparate, sa nu contina aditivi alimentari, intr-un cuvant, sa se afle intr-o stare cat mai naturala si pura.

comment closed