0

Turmeric root and powderTurmericul  sau Sofranul Indian este un condiment de culoare galben-portocaliu aprins ce provine din planta tropicala numita „Curcuma Longa”. Se cultiva cu precadere in zona de sud-est a Indiei si in Indonezia, unde este considerat o mirodenie sacra.

Indienii consuma in medie 2 grame de turmeric pe zi, intrucat majoritatea retetelor lor traditionale contin acest ingredient exotic.

Recent, turmericul a devenit un condiment popular, avand o crestere in consum in tari precum Japonia, dar si in Occident. 

Proprietatile antiinflamatorii ale turmericului

Studiile au demonstrat ca turmericul are cele mai puternice efecte antiinflamatorii dintre toate plantele „de leac”. Curcumina, principalul ingredient al turmericului inhiba activitatea enzimei COX-2 (ciclooxigenaza), cea responsabila de producerea moleculelor care cauzeaza inflamatia.

Este cunoscut faptul ca inflamatiile vin adesea la pachet cu un numar mare de afectiuni, incepand de la boli ale pielii (psoriazis, dermatita), inflamatii ale articulatiilor, boli auto-imune (alergii, artrita, etc), inflamatii ale sistemului gastro-intestinal care pot provoca ulcer, polipi si chiar carcinom.

Efectele benefice ale turmericului sunt foarte importante in lumina noilor cercetari stiintifice, intrucat s-a demonstrat a fi un bun substitut pentru substantele sintetice antiinflamatorii (corticosteroizi) care cauzeaza efecte secundare grave si chiar permanente.

Turmericul este unul dintre cele mai investigate plante la ora actuala. Proprietatile sale medicinale iar componenta sa principala, curcumina a fost subiectul a mai mult de 5.600 de studii publicate si cercetari bio-medicale. 54 de studii au relevat ipoteza conform careia turmericul poate cauza moartea celulelor canceroase.

Astfel, recomandam utilizarea acestui condiment in alimentatia de zi cu zi, in doze mici (400-600 miligrame de 3 ori pe zi), insa niciodata in doze mari, intrucat poate provoca probleme de sanatate precum tulburari digestive, ulcer, calculi biliari, etc. Daca suferiti deja de anumite afectiuni, cel mai bine este sa consultati medicul inainte de introducerea consumului regulat de turmeric in dieta.

Sub forma de pulbere (praf), condimentul numit turmeric se poate adauga cu succes in mancaruri gatite, supe, sosuri, bauturi (smoothie-uri de legume si fructe) sau se poate consuma chiar sub forma de infuzie (ceai).

comment closed