0

cranberriesStim ca merisoarele sunt fructe de sezon in perioada sarbatorilor, insa aceste fructe sunt reale super-alimente de care ar trebui sa beneficiem pe tot parcursul anului.

Merisoarele sunt doldora de vitamina C si fibre, si au doar 45 de calorii (o cana de merisoare). Sunt mai puternice ca orice alt fruct ce contine antioxidanti, incepand de la capsuni, cirese, struguri rosii, zmeura si pana la spanac, broccoli.

O cana de merisoare uscate are un potential antioxidant de 8.983. Doar murele depasesc numarul acesta, cele salbatice atingand o cifra de 13.427, in timp ce murele cultivate au in jur de 9.010 capacitate in antioxidanti.

Un beneficiu incredibil al merisoarelor este eficienta in lupta contra infectiilor urinare, o afectiune destul de frecventa in randul femeilor si care poate fi recurenta, odata instalata. Merisoarele consumate ajuta la desprinderea bacteriilor care cauzeaza infectia de pe tractul urinar si la eliminarea lor. 

Merisoarele sunt populare in tara noastra in forma lor uscata, insa cu putin efort, puteti face rost de ele proaspete in timpul toamnei si a iernii si le puteti depozita in congelator. Puteti prepara dulceata din ele, pentru a le pastra pe perioada mai lunga de timp sau le puteti adauga in multe retete de prajituri si fursecuri, smoothie-uri si fresh-uri de fructe, retete exotice, etc. 

comment closed