0

Peanuts-in-Shell-New1Ati fi crezut ca banalele arahide pot avea beneficii nebanuite pentru sanatate? Arahidele sunt bogate in grasimi mono nesaturate, din acelea benefice pentru organism si care sunt consumate cu precadere de cei ce urmeaza regimul de alimentatie mediteraneean. Studiile clinice au demonstrat ca aceasta nuca este un aliat de nadejde al unei inimi sanatoase. In cadrul unui studiu efectuat pe 22 subiecti umani, s-a demonstrat ca un consum moderat de arahide si unt de arahide scade riscul bolilor cardio-vasculare cu 21%, comparativ cu stilul alimentar obisnuit al subiectilor de origine americana. 

Pe langa grasimile benefice continute, arahidele sunt bogate in nutrienti care, de asemeni, stimuleaza sanatatea inimii. Ele contin vitamina E, niacina, folati, proteine si mangan. In plus, arahidele contin resveratrol, antioxidantul care se gaseste in strugurii si vinul rosu si care este responsabil de buna functionare a inimii si de incetinirea procesului de imbatranire prin combaterea radicalilor liberi.

Arahidele mai contin acid oleic, care se gaseste si in ulei de masline si multi antioxidanti gasiti in fructe variate. Astfel, arahidele coapte concureaza in nivelul de antioxidanti cu fructe precum afinele si capsunile, si sunt mai bogate in aceste substante benefice decat merele, morcovii sau sfecla. 

De-a dreptul impresionant este rezultatul unui studiu care releva legatura dintre consumul de arahide si un risc scazut de atac de cord. Acest studiu a fost publicat in British Journal of Nutrition, iar cercetatorii au descoperit ca subiectii care consuma arahide de cel putin 4 ori pe saptamana au demonstrat un risc cu 37% mai scazut de a dezvolta boli de inima fata de cei ce nu consuma in mod frecvent aceste nuci. 

Sfatul nostru: consumati o mana de arahide sau o lingura de unt de arahide de 4 ori pe saptamana. Sunt si gustoase si va protejeaza inima, deci ce va puteti dori mai mult de la ele? 🙂

 

comment closed